Jut & Jul in Queensland

21 januari 2018 - Magnetic Island, Australië

Fraiser eiland

Voor het eerst sinds twee weekjes moesten we onze Leo (de campervan) 3 dagen verlaten want we gaan naar Frasier eiland!! 6 uur in de ochtend moesten we al paraat staan in Palace. Gelukkig zijn we die tijden best wel gewend want normaal gesproken fikken we rond een uurtje of 7 de campervan uit dus 6 uur daar zijn was appeltje eitje voor ons. Hoe was fraiser eiland? In een woord top!! Super leuke dagen gehad en veel leuke mensen ontmoet. De eerste dag zaten Liek en ik lekker in het Nederlands te zeiken omdat we al 3 uur naar een briefing moesten luisteren en ineens hoorde we dat er nog een Nederlander in het spel was genaamd Ricardo. Een Amsterdammer die voor PSV is, gezellig klets bij zich heeft en waarbij we al snel een gezellig klik hadden. Zochten elkaar dan ook regelmatig op om lekker te ouwehoeren of als er wat goon aan geslepen moest worden. Daarnaast zaten we in een auto vol Duitsers. Denk dat we nu elk Duits rapnummer mee kunnen zingen na deze drie dagen haha. Blij als Lieke af en toe voor dj speelde zodat er eindelijk weer eens normale muziek uit de speaker kwam. Een van deze Duitsers was een oudere man die ik de  Duitste mr bean noemde hij leek er zo veel op😂.. Uiteraard heb ik ook een ritje gemaakt in de 4WD, wat een apparaat zeg. Toch net even anders als die polo van mij. Super leuke dagen gehad en wanneer we terug waren toch maar een avondje in het hostel geboekt zodat we de laatste avond gezellig nog hebben kunnen afsluiten met de club!

Daarna hadden we een lange dag voor de boeg en hebben een flik eind getuft naar Airlie Beach (9,5 uur rijden).

Airlie Beach weer een leuk stadje! Lekker wat winkels afgegaan en wat denk je komen we Ricardo weer tegen. Aangezien wij een camping hadden geboekt met een zwembad zijn we met z’n drietjes naar de camping gegaan en daar lekker heel de dag gelegen en s avonds op stap geweest.

White sundays

Schip Ahoy maatje!! Weer drie toffen dagen alleen deze ronde op een zeilboot. Het was allemaal wel een beetje passen en meten op die boot. Zei bij voorbaat al daar ga ik echt niet slapen werd al claustrofobisch toen ik er naar keek. Maar Liek en ik hadden gezellig een klein kajuitje waar we met z’n tweeen in moesten, lekker knus is denk het juiste woord. Veel gesnorkeld, allerlei koraal en visjes gezien en zelfs een schildpad! De eerste avond waren er ook een hoop haaien die ze voerde en overdag voerde de knaap van de kapitein de roofvogels. Laatste avond was een pittige avond. Regende enorm en harde onweer. Dan niet z’n buitje in Nederland maar het klapte er goed op op het water maar ook dat hebben we weer overleefd. Ook hier weer super leuke mensen ontmoet van allerlei nationaliteiten en ook hier was de goon weer in volle glorie.

Voor degene die het niet weten wat goon is, is goedkopen wijn wat vooral gedronken wordt door backpackers.

Is de tussentijd veel contact met Ricardo en leek ons gezellig met z’n drietjes naar Magnetic Island te gaan. Leo weer voor drie dagen aan de kanten gezet en met de ferry richting Magnetic gegaan. Daar een 4x4 wagen gehuurd en lekker het eiland rond gecrosst. Ricardo mocht je dit lezen bedankt voor de gezellige dagen! Hebben het erg gezellig gehad.

Verder gaat het helemaal super met ons! Zoals de meeste kunnen zien op Snapchat vermaken we ons prima en hebben een hoop schik met elkaar. Nog een weekje en dan zit Australië er al op (helaas) voor deze dames!

1. Tanta Jan:
    21 januari 2018
    Leuke foto,s Lin en ben blij te horen dat het jullie goed naar zin hebben .

grt Tante Jan
  2. Annette:
    Super mooi ❤️
  3. Kristel Salari:
    21 januari 2018
    Chickies on tour!! Leuk om te lezen en lach me dood op de snap om jullie!
  4. Marleen de Louw:
    21 januari 2018
    Leuk Linda! Wat een mooie reis!
  5. RooieNico:
    21 januari 2018
    je verveelt je niet zo te lezen .Super zo als je elke keer weer een verslag schrijft van je verblijf daar. Nog heel veel plezier en laat maar weer iets horen van je Linda, gr. van uit Ammerzoden
  6. Lia:
    22 januari 2018
    Wauw Linda, mooi reisverslag. Fijn dat je ons zo laat mee genieten met jullie fantastsche tour ❤️