Living on the edges in Vietnam

1 maart 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Na twee weekjes mug proef te zijn zijn ze weer helemaal back in the game! Was stiekem toch even genieten twee weekjes zonder muggen. Zijn er gelijk weer aan herinnerd hoe verschrikkelijk die jeuk is! Maar goed dat mag de pret niet bederven want het is Chinees oud en nieuw! Ik heb werkelijk waar nog nooit z’n mooi vuurwerk gezien. Gezellig samen met iris die avond op pad geweest en genoten van de vele biertjes. Leuke aan dat reizen is dat je elke keer weer de mensen tegenkom die je dan in dat ene hostel hebt ontmoet. Ook deze ronde was dat zo en kwamen we de motorboys Roel en Joost tegen.

Laatste daagjes lekker gechilld in ons hostel en aan the Beach. Lange busreiziger voor de boeg want we gaan naar Dalat!

En wat een bijzondere busreis was dat zeg. Van de ene bus naar de na de andere bus en vanuit daar weer naar de slaapbus. Na een rit van 7 uur werden we ergens afgezet in de middle of nowere om half3 s nachts en werd ons even vriendelijk verteld dat we 5 a 6 uur moesten wachten. Weer typisch geregeld hier in Vietnam! Maar uiteindelijk na 8 uur wachten was hij daar dan eindelijk. Zelfs met een aardige vermoeidheid en een flinke honger nog steeds geen trubbels tussen het echtpaar.

Onze Nelis zou ook deze kant op komen en jawel hoor daar was hij dan. 3 gezellige dagen in Dalat gehad met z’n 4tjes (Iris blijft ook lekker plakken dus die was er ook). Super leuke trip gehad met Viet challange. Wezen abzeilen door de watervallen! Wat was dat leuk zeg! Zelfs sportygirl Lieke vond het helemaal te gek en sprong ook zonder pardon van een 11 meter hoge rots af! Die avond moest dat uiteraard gevierd worden dus dat hebben we ook gedaan. Dat was goed te voelen de volgende ochtend ;).

Na 3 nachtjes geslapen te hebben in Dalat werd het tijd om te verkassen en de volgende bestemming was Mui Ne. Ken je dat liedje busje vol met polen? Na dat doen ze hier dus ook alleen dan vol met Aziaten en backpackers. Wanneer je denkt hier past echt niks meer bij stappen er zo nog 10 mensen in om ergens te zitten.

Mui Ne, in een paar woorden Zon Zee Strand en een super mooi hostel met drie zwembaden! Nou wat wil een mens nog meer. Mui ne staat bekend om zijn witte en rode duinen, leuke Tour gedaan met een jeep om daar de zonsopgang te bekijken. Wel om 4 uur ging het wekkertje maar goed dan heb je ook wat. Ohja en drie keer raden wie we weer tegen komen in dit hostel, Joost & Roel. Het zijn net die muggenbulten daar komen we ook niet vanaf ;).. haha nee was gezellig met jullie mannen!! Btw heb je dat verhaal gelezen bij Lieke over die gast die op de fiets aan het reizen is met een kip? Wat een verhaal he, die verdiend een gouden lintje!!

De laatste stop in Vietnam is het stadje of beter gezegd grote stad Ho Chi Minh (wel bekend als Saigon). Ho Chi Minh is 10 keer groter dan Amsterdam met 12 miljoen inwoners. Om jullie even een idee te geven hoe groot deze stad is! Ho Chi Minh is vernoemd naar de president die ook generaal was in de oorlog die eindigde in 1996. Deze stad staat dan ook bekend om zijn tunnels waarmee de Vietnamese de oorlog hebben gewonnen en het welbekende oorlogsmuseum. Indrukwekkend om te zien en wat waren die Vietnamese slim zeg! Naast de verschillende boobytraps die wij gezien hebben verbleven er dus ook een groot aantal in de tunnels (dat gebied is ook wel bekend als Chu Chi). Deze tunnels waren dan ook zo klein gemaakt dat alleen de Vietnamese erin konden en te klein waren voor de Amerikanen. Speciaal voor de toeristen zijn de tunnels breder gemaakt zodat wij ook even een kijkje konden nemen in de tunnels. Was een educatieve dag en speciaal om te zien.

De laatste dag hebben we afgesloten in stijl  afgesloten op een van de duurdere rooftopbars samen met Iris. Daar werd je er nog even aan herinnerd hoe groot deze stad is! Zover je kon kijken zag je alleen maar lichtjes van alle gebouwen. Zie hierbij de foto’s die online zijn geplaatst. Dan heb je er een beter beeld bij! Na deze avond werd het tijd om naar Thailand te gaan en scheiden hierbij onze wegen.

Lieve Iris wij vonden het super gezellig met jou! Heel veel reisplezier nog en tot op de Gayparade! 😁

Wij gaan nog even met z’n drietjes verder (Niels, Lieke en ik) en gaan we vanavond een bekende van thuis ontmoeten. Annique en Thijs zijn in Bangkok, tot straks jullie twee!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tanta Jan:
    1 maart 2018
    Weer een mooi verhaal damens nou op naar de laatste dagen nog veel plezier bij die thaaien 😂😘
  2. Caroline:
    1 maart 2018
    Jullie hebben weer een hoop gedaan beleefd en gezien. En die kip....geweldig. Kip on tour. Mooie foto's.
  3. Jessica:
    1 maart 2018
    Leuk om al jullie belevenissen weer te kunnen lezen. En mooie foto’s hebben jullie ook weer kunnen maken. Veel plezier nog!
  4. Kim:
    1 maart 2018
    Heerlijk verhaal weer! Zo leuk om jullie te volgen met snap en deze verhaaltjes! 😘
  5. Annette:
    Prachtig weer meiden 😍
  6. Marleen de Louw:
    1 maart 2018
    Geweldige trip..! Het blijft boeiend! Super!!