Het oh zo koude Vietnam!

14 februari 2018 - Hue, Vietnam

Dachten dat Bali Crazy was nou het kan nog een tandje erger. Wat een gekkenhuis hier zeg! Van 30 graden naar 13 graden was al wennen maar dat verkeer.. de enige regel die ze hier hebben, is dat er geen regels zijn.

Na een lange nachtvlucht zijn we eerst een hotel ingedoken voordat we weer het feestleven in gaan in de hostels. Nou en dat feestleven hebben we gelijk waargemaakt. Uiteindelijk beland op een technoparty, ja je leest het goed liek en lin op een technoparty. Dag erna gelijk nodig gehad om bij te komen in een wellness centrum.

Derde dag begon het echte werk en Lets gooo wat verkennen van Hanoi. Met een tour vanuit het hostel de straten en voedsel ontdekt van het mooie Hanoi. Samen met de groep lekker door de Crazy straten gelopen en zo veel moois gezien. Kleine kids in race auto’s, dansende meiden op de straat en de grootste markt van Hanoi. Ook het eerste woordje geleerd wat we vaak nodig hebben đắt quá (te veel) aangezien je hier minimaal 50% van de prijs moet afdingen. Gelukkig is Lieke onze afding koninging!

In het hostel kwamen we Iris tegen, leuke gezellige meid waarmee we naar naar Mai Cou zijn geweest. Op de fiets de rijstvelden gezien, bij de locals thuis geweest en de grot van Mai Cou bewonderd. Na de 900 trappen in Australië hadden we niet meer verwacht z’n gekke trip te doen maar jawel hoor. Deze ronde 1200 tredes! We worden er steeds beter in! Het eten hier op de markt is wel een dingetje, naast de afgehakte stukken vis, varken en koe ligt hier ook gewoon hond op de toonbank. Hmm ja dat is wel even wennen voor ons. Had me ook maar als vegetariër opgegeven voor deze toure want je weet maar nooit wat ze je voorschotelen.

Halong Bay hebben we uiteraard ook niet voorbij laten gaan. Als twee dolle joekels de kajak ingedoken en van het mooie Halong Bay genoten. In een woord “prachtig”. Ook weer een super leuk hostel gevonden thanksss to Anne! Weer beetje hippy stijl, houden we wel van! De laatste dag zaten we te wachten op de bus en sprak een man ons aan want hoorde ons Nederlands praten. 70 jarige man die al veel van de wereld had gezien en alleen reisde. Vertelde over zijn geweldige verhalen en einde van de rit kwamen we er achter dat hij uit Den Bosch kwam en bevriend was met een paar Ammerooise. Hallo kleine wereld!

Nu we geen Leo (onze campervan in Australië) meer hebben gaan we reizen met bussen/treinen. De eerste lange bus rit zit erop. Na 12 uur in de nachtbus gezeten te hebben zijn we bij de volgende bestemming aangekomen, phong Nha. Eindelijk daar was hij weer, het zonnetje! Liggend aan het zwembad ontmoete we een jonge genaamd Joost en was aan het reizen op de motor. Die avond zouden ze naar een duck farm gaan en dacht dit is de ultieme kans om mee te gaan en stukje achterop de motor te gaan. En wat hebben we gelachen zeg met z’n alle. Ducks voeren en ducks gooien en als laatste een rondje op de Buffalo genaamd Donald Trump!

De motortocht was ons zo goed bevallen dus de dag erna zelf een scooter gehuurd om Phang Nha te ontdekken. We zijn naar de watervallen geweest en bijna aangekomen bij de grotten stond de benzine pijl aardig in het rood. Oepss hadden misschien van te voren even moeten tanken. Beide een stuk gelopen zodat er maar een iemand op de scooter zat zo de berg weer op en gelukkig op het laatste moment nog kunnen tanken. Kan je vertellen was een spannend ritje.. Ohja en wat ik vergeet te vertellen ook nog een van de remmen gebroken tijdens het rijden. Ja dat was me een ritje wel ja.

Echter nieuwe ronde nieuwe kansen in Hué. Weer een scooter gehuurd om naar een tempel te gaan en een verlaten waterpark. Nu eerst maar even getankt. Een waterpark wat half is afgemaakt midden in de jungle. Na een investering van 3 miljoen euro dachten ze we stoppen ermee. Die Vietnamese blijven me verassen.  Uiteraard hebben we ook een bezoekje gebracht aan het oude keizerlijk en de tombe.

Nu onderweg naar Hoi An waar de zon heerlijk schijnt en morgen Chinees oud&nieuw vieren! Schijnt een hele happening te zijn dus dat beloofd wat.

1. Caroline:
    14 februari 2018
    Weer erg leuk geschreven en leuk om zo met jullie mee te genieten.
  2. Kristel Salari:
    14 februari 2018
    hahaha zet 'em op girls!!!! party travelers jullie !!
  3. Corry:
    14 februari 2018
    Heel erg leuk geschreven, mooie foto's. Lekker genieten meiden.
  4. Samantha:
    14 februari 2018
    Waaauw nou wil ik nog meer weg !
  5. Annette:
    ❤️
  6. Ria Welsing:
    14 februari 2018
    Geweldig verslag en foto's. Ga zo door en wij genieten vanuit bommel met jullie mee.