Selamat datang di bali!

31 januari 2018 - Bali, Indonesië

Na 4,5 uur vliegen stappen we een van de mooiste vliegvelden uit die ik tot nu toe heb gezien. Na een hoop getouwtrek van een hoop chauffeurs hebben we dan eindelijk iemand gevonden die ons naar het hotel wil brengen. En dat verkeer he, wow dat is wel even anders als in Nederland zeg haha. Rijden hier als gekken en alles rijd door elkaar. Kwamen pas laat aan in het hotel dus zijn die avond mooi op tijd ons bedje in gedoken zodat we de volgende dag lekker fit waren om Bali te ontdekken.

16 km rijden je zou denken oh je bent er zo. Maar nee hoor in dit verkeer hier doe je er bijna een uur over. Omrekent z’n €7,50 voor een taxirit, dit is wel even andere koek dan in Australië!

Uiteraard nu we in Bali zijn wilde we ook een van de gili eilanden mee pikken. Aangezien we nogal best wel van het laatste moment zijn was het nogal race naar de ferry maar gelukkig net op tijd gehaald. Je zou denken dat ze alleen in het verkeer als gekken rijden maar nee ook met de ferry varen ze als malloten. Een ding is zeker, ze weten goed waar het gaspedaal te vinden is. Gelukkig had Liek een zeeziekpilletje ingenomen vtv anders was het helemaal een spannende rit geweest.

Lekker op de bonnefooi naar een hostel gelopen (bepakt en gezakt) en een super leuk slaapplekje gevonden! €4 pp per nacht, kijk dat zijn prijzen waar we van houden.

Wat me wel lekker lijkt is een mug vrije zone.. elke dag vitamine B en spray me helemaal vol met muggenspray maar helaas ze weten ons nog steeds te vinden de rotzakken.

Er mogen geen auto’s op het eiland gili rijden dus voor de tweede dag hebben we een fiets gehuurd. Dachten fiets even het eiland helemaal rond zijn we lekker een dagje bezig. Maar naar een uur hadden we het hele eiland al rond gefietst dus maar lekker op een ligbedje geploft met een lekker flesje Bingtang (biertje).  Alvast vluurgloeien op een gezellig stap avond in gili!

Toen de derde dag.. ja waar zal ik beginnen. Het leek wel of we in een slechte film waren beland. 15.00 uur zouden we de boot terug hebben naar Bali omdat we woensdag alweer vlogen naar Vietnam maar er was geen boot.. na een hoop gevloek en getier iemand gevonden die ons naar een ander eiland zou brengen, daar een chauffeur zou hebben naar de ferry zodat we als nog met de ferry naar Bali konden gaan. Aangezien we geen keus hadden weer een ticket gekocht en ja hoor daar gingen we.. 9 uur later waren we dan eindelijk in Bali. Verlaten plekje met alleen locals, geen toerist te bekennen. Normaal gesprokenen  heb je op iedere hoek van de straat 100 man staan taxi taxi taxi.. deze keer niemand. Eindelijk toch iemand gevonden, al vertrouwde het voor geen meter maar we moesten iets. Daar blijven lopen met al die spullen en al die locals was ook geen optie. Uiteindelijk toch maar gedaan, grof geld betaald. Wat denk je, hotel gesloten (het was ondertussen al half 2) en geen taxi meer te bekennen. Gelukkig hadden we uber en reed er precies een taxi in de buurt.  Nou daar gingen we weer, bij toeval in een mooi resort beland! Jeetje wat een avontuur, deze dag gaan  wij nooit meer vergeten. We zijn boos geweest, bang maar ook vrolijk en nog steeds geen ruzie tussen het echtpaar.

Laatste dagje lekker gechild aan het zwembad en there we go! Derde stop Vietnam! 😍

1. Marleen de Louw:
    31 januari 2018
    Goed gedaan! Wel spannend! Nog veel plezier!!!